+Follow or +Home
I ANIESH LAYH ♥

Baik tak nampak, Jahat nampak.
Wednesday, January 23, 2013, 0 Lover[s]

aku nie manusia biasa. bukan nak kate aku pakar dalam bab bab kehidupan, atau percintaan. kadan-kadang aku pun rase annoying bila, aku sendiri pun tak mampu nak handle masalah aku sendiri. biasalah, setiap orang ade masalah tersendiri. dan mesti ade diantara orang yang dia percaya untuk luahkan ape yang dia rase atau masalah dia.

okay, semua benda dekat atas nie mengarut!

Mak aku pernah cakap, dan banyak kali dah cakap. "Sepuluh kebaikan kita buat, belum tentu orang nampak. Tapi, kalau satu kejahatan kita buat, sampai mati pun orang boleh ingat."

obviously, benda nie memang 100% betul. sebab in my reality life, benda nie pernah jadi. kadang aku pun ade jugak, dok hengat onah yang dah buat dekat kita. aku insan biasa. tiada apa yang sempurna. pheww.


bila aku fikir positive side dea, aku rase benda nie jadi bersebab. semua benda yang jadi pun bersebab. kan? kan? kan?

so, pada pandangan aku. yang jahat tuu kita ingat, sebab kita taknak dea buat salah yang sama. atau lebih senang, kita nak dea berubah. kalau fikir jauh, mungkin korang pun akan fikir benda yang sama. kalau takde tuu, taktau layh. haha.

bila dea buat baik, dan kita tak ingat, bukan sebab kita tak hargai. tapi, biarlah yang baik dikekalkan, yang jahat atau tak baik tuu, kita ubah. yea dak?

dear self, jangan layh kau pandai cakap orang jee. okay? haha. aku pun sebenarnya, baru peringkat awal. mcm orang yang belajar Alif Ba Taa yang tak lepas lepas. faham?


p/s : masing masing ade pendapat. jadi, aku dengan pendapat aku. that's all. thanks you. take good care of yourself, dear readers.

<--Older Post | Newer Post-->