+Follow or +Home
I ANIESH LAYH ♥

Belajar menjadi pemaaf.
Saturday, January 19, 2013, 0 Lover[s]


aku, Anis binti Abdul Wahab ingin memohon ampun. pada semua kenalan, kawan kawan, dan juga keluarga tersayang andai selama aku hidup, dan sepanjang pengenalan kita, aku ade mengguris hati kalian semua. 

dan juga kepada para pembaca yang mungkin datangnya dari orang yang sama, aku ingin memohon maaf jika ada post aku sebelum ini ade yang mcm 'kurangaja', 'biadap' atau sebagainya. atau mungkin ade ayat-ayat yang mengguris hati kalian, para pembaca. 

aku ingin memohon maaf, dan aku akan memaafkan semuanya jika ade ape-ape yang tersalah laku mahupun yang mengguris zahir atau batin aku. 

aku ingin belajar banyak benda. cuma aku taktahu hendak berguru dengan siapa. aku taktahu nak mulakan dari mana. where should I starts? and how I want to starts? O Allah, please guide me!


sikap pemaaf dapat membersihkan hati dari perasaan negatif dan emosi-emosi negatif (takut, sedih, kecewa. gusar, menyampah, marah, geram, cemburu, tak puas hati, dendam, busuk hati). seterusnya, meneutrakan gelombang fikiran negatif yang melekat bersarang di minda anda. ketahuilah, anda selalu rasa sedih dan kecewa kerana anda tak memaafkan kesalahan diri anda di masa lalu ataupun anda tak memaafkan kesalahan orang lain tehadap diri anda satu ketika dulu, ataupun… anda susah menerima hakikat perbuatan salah orang lain terhadap diri anda, yang membuat anda sedih, kecewa dan geram tahap dewa..belajar menjadi pemaaf dan menghapus semua ni lalu menarik ketenangan datang pada diri anda.

aku ingin memohon tentang kekhilafan ku dalam mengucapkan "Selamat Tahun Baru". sesungguhnya aku baru sahaja membaca tentang pengharaman mengucapkan tentang itu. mohon maaf.


<--Older Post | Newer Post-->