+Follow or +Home
I ANIESH LAYH ♥

Punya angan-angan yang terlalu banyak tak terkira banyaknya.
Thursday, April 18, 2013, 0 Lover[s]


kali ini aku rase macam nak menaip panjang. 

aku punya angan-angan yang terlalu banyak. terlalu banyak sehingga mungkin seribu tahun akan datang, aku sendiri pun tak mampu nak tunaikan. apa punya angan-angan entah. ade jugak angan-angan yang aku taktahu aku sendiri angankan. apebenda semua nie? aku pening.

aku dah puas menangis. bila aku fikir, mungkin angan-angan aku takkan satu pun jadi kenyataan. mungkin. aku, manusia hanya mampu merancang, Allah saja yang menentukan. aku manusia, punya hati, kadang-kadang rapuh, kadang-kadang elok bagai tiang yang kukuh. yang menjadi persoalan, kenapa walaupun kukuh tapi ianya bisa rapuh? uhh kehidupan.

hai angan-angan,
adakah kau akan bertemu jalan kenyataan?
mungkinkah angan-angan itu akan membuatkan diri tuanmu bahagia?
bilakah semua angan-angan ini akan berakhir?
atau, mungkin kau menunggu pemergian tuanmu dan biar saja ia jadi kenangan yang tersimpan?

wahai angan-angan,
apakah yang sebenarnya tuanmu angankan?
biarlah ianya antara aku dan tuan. empunya badan.

aku seperti ingin mula mencari kehidupan. bukan kehidupan yang berasaskan angan-angan. tetapi, seperti sekarang aku punya jalan yang dibanjiri airmata jee. angan-angan entah kemana menghilang. lesap, hanya kerana memikirkan hati yang dibanjiri tanpa surut-surutnya. entah bila entah akan surut! mungkin dah terlalu banyak merasa gula, manisnya, bila dah mcm nie, barulah terasa pahit dihujungnya. terlalu pahit. entah bila pulak bertemu dengan gula yang kononya dulu menjadi kilang gula (terlalu banyak gula).

Terlalu indah dipandangan, tak semestinya indah disebaliknya. 
<--Older Post | Newer Post-->