+Follow or +Home
I ANIESH LAYH ♥

Busuknya sampah itu.
Thursday, May 30, 2013, 0 Lover[s]


assalamualaikum w.b.t.

aku sedang cuba tahan hidung aku dari membau sesuatu yang tidak harum, atau senang cerita, busuk. yaa, busuk!
atau mungkin aku akan didik hidung aku, supaya biasakan diri dengan bauan itu.
hidup dikelilingi sampah-sampah yang busuk.

aku dah kata, aku bukan tong sampah yang ada dimerata-rata.
aku ini manusia, punya hati, punya perasaan.
kalau kau tak punya, mohon, jangan babitkan aku sama.

minta ampun segala salah dan silap.
dan mungkin sampah itu datang dari aku dulu.

ini maksud aku, sampah kata-kata, sampah janji segala.

....tak usah kau berlagak menjadi seperti seseorang yang kau sendiri taktahu tanggungjawabnya.
kau tahu hati, mcm mane nak jage?
perasaan, mcm mane rase?
andai layh hati dan perasaan itu terluka. kau tahu?

jika tak bersedia, sediakan layh diri semahunya. dan aku? aku sentiasa bersedia untuk mewangikan semula sampah yang busuk itu.

sekian.

<--Older Post | Newer Post-->