+Follow or +Home
I ANIESH LAYH ♥

Tunggu jelaa sampai mase aku gila.
Tuesday, May 14, 2013, 0 Lover[s]


sakit betul rase dada.
benak sangat dah kepala.
serasanya aku yang tanggung semua.
bila sampai saat tenang seketika, dan bila ianya datang semula, mulalah aku jadi tak tentu hala.
mungkin sikit abad lagi, aku mampu jadi gila.

aku kendong itu sendiri.
aku merasanya sendiri.
semuanya aku sendiri, sakit.
hanya DIA yang tahu semua isi dalam hati.

aku punya perasaan yang rata-rata dimiliki oleh manusia.
jangan layh kau cakap ikut suka.
bila aku tanya, cuba layh jawabnya dengan nada yang sepatutnya.

cukup penat hari-hari aku menanggung seksa.
walaupun aku cuba, biarkan semuanya.
tunggu mase, aku nak bawa diri, hati jauh dari bandaraya yang kononnya tercinta.

mungkinkah aku duduk berdiri, masih kaku ditakuk lama?
hidup berihsankan manusia, yang bukan semua memahami apa yang aku rase.
bukan aku lupa segala nasihat, tapi, aku sendiri pun naik penat.

cukup layh sakit itu datang dari arah lain.
jangan pula kau cuba datangkan lagi sakit dari arah yang aku sendiri tak mahu.
iaitu dari arah kau.

apa nak jadi dengan hidup aku?
sampai bile aku harus bermadu dengan sakit didalam dada?
aku tak mahu. dan tak akan pernah mahu.

orang kata ini asam garam kehidupan, yang pasti, pasti orang lain juga merasa.
aku yakin, Allah menguji insan yang DIA sayang. jadi?


<--Older Post | Newer Post-->