+Follow or +Home
I ANIESH LAYH ♥

Orang kata bazir masa, aku kata, tak apa.
Tuesday, June 11, 2013, 0 Lover[s]

assalamualaikum.

bila mana kau hidup, apa yang kau perlukan dalam hidup adalah keyakinan. subjektif sangat bukan? keyakinan dalam pelbagai perkara yang kau lakukan. kau percaya, keyakinan mampu bawa kau kehadapan? kau percaya kuasa Tuhan? apa-apa mampu terjadi untuk mase depan.

kerana, kau bukan Tuhan. kau taktahu apa yang bakal jadi untuk mase akan datang. esok lusa walaupun kau melakukan rutin harian yang sama, pasti ade sedikit atau sesuatu yang membezakan hari yang sebelumnya. tak percaya? selidik.

aku bukan nak mengajar tentang itu. tapi, aku cuma nak bagitahu.

orang kata, aku bazirkan mase duduk di institut itu untuk hampir dua tahun. aku kata, tak apa. itu pengalaman namanya. tidak ke bila kau asyik mengiyakan percakapan orang, kau mampu jatuh teruk menyembah tanah? kadang-kadang kau perlu protes dengan ape yang kau rase betul untuk diri kau sendiri.

orang bukan tahu ape yang kau peroleh. walaupun, hampir dua tahun itu sebenarnya lama gilah ahh wa cakap sama lu, tapi pada aku, andai kau memperoleh sesuatu yang berharga untuk diri dan mase depan kau, takde layh membazir mase namenya. inshaa Allah.

itu gunanya keyakinan. keyakinan diri yang paling tinggi terletak pada diri sendiri. benar bukan?



<--Older Post | Newer Post-->